在前幾天在Ed的IG上看到了他要和Justin Bieber合作新歌的消息

一開始還想說這合作會不會太猛,讓我還一度質疑真實性XD

但後來隨著EdJustin Bieber發上了歌詞,才發現兩人真的要合作啦!

這也讓小編我期待了好幾天,想聽聽看這首歌。

結果單曲釋出後,雖然第一次聽覺得還不錯而已

但聽久以後真的覺得還滿好聽的!

就和之前Shape of You一樣,雖然一開始聽到覺得還好

但就會讓人想要一直重播,讓自己慢慢愛上!

 

整首歌的節奏強烈,雖然被一些人嫌太吵

但其實我是還滿喜歡這種節奏感很強的歌的

兩人的聲線也很適合這種輕快而簡單的旋律

(這首歌聽完後才發現兩人聲線還滿類似的XD)

搭配上平凡而浪漫有趣的歌詞,聽來讓人心情變得超好的!

 

而我也希望這首能打敗Old Town Road(對這首真的很有意見XD)

Taylor的冠軍已經被這首串流怪物擋下來而卡二了

希望Ed SheeranJustin Bieber真的能打下Old Town Road

讓樂壇回到一個比較正常(?)的情形!

 

<歌詞翻譯>

[Verse 1: Ed Sheeran]
I'm at a party I don't wanna be at

我身在一個自己並不想身處的派對之中
And I don't ever wear a suit and tie, yeah

我這個人根本沒有穿過西裝和打過領帶
Wonderin' if I could sneak out the back

我好奇自己能不能從後門偷偷溜走
Nobody's even lookin' me in my eyes

這裡甚至根本沒有人願意和我對視
Can you take my hand?

你可以牽起我的手嗎?
Finish my drink, say, "Shall we dance?" (Hell, yeah)

喝完我手上這杯後問你「想來跳支舞嗎?」(廢話,那還用說)
You know I love ya, did I ever tell ya?

你知道我很愛你,我是否曾和你說過?
You make it better like that

你讓這一切都變得更好了

[Pre-Chorus: Ed Sheeran]
Don't think I fit in at this party

我覺得自己與這場派對格格不入
Everyone's got so much to say (Yeah)

每個人總滔滔不絕地說著話
I always feel like I'm nobody, mmm

我總感覺自己根本不重要
Who wants to fit in anyway?

但自己是否適合這派對哪有那麼重要呢?

[Chorus: Ed Sheeran]
'Cause I don't care when I'm with my baby, yeah

寶貝啊,因為只要我跟你在一起,一切對我來說都不重要了
All the bad things disappear

腦中所有負面的念頭都一掃而空
And you're making me feel like maybe I am somebody

而你讓我感覺自己或許有了些重要性
I can deal with the bad nights

我可以輕鬆面對那些糟糕的夜晚
When I'm with my baby, yeah

親愛的,只要我與你在一起
Ooh, ooh, ooh, ooh, ooh, ooh
'Cause I don't care as long as you just hold me near

因為只要我們互相靠近彼此時,我什麼都不在乎了
You can take me anywhere

你可以引領我至任何地方
And you're making me feel like I'm loved by somebody

你讓我體會到什麼是被愛的感受
I can deal with the bad nights

我可以應付糟糕透頂的夜晚
When I'm with my baby, yeah

只要我與寶貝你在一起
Ooh, ooh, ooh, ooh, ooh, ooh

[Verse 2: Justin Bieber]
We at a party we don't wanna be at

我們在一個彼此都不想身在的派對當中
Tryna talk, but we can't hear ourselves

試著與彼此聊天,但我們連自己說的話都聽不到
Press your lips, I'd rather kiss 'em right back

閉緊你的雙唇,我寧願在此時好好地吻你
With all these people all around

當人們圍繞在我們周圍的當下
I'm crippled with anxiety

我最近被焦慮纏身
But I'm told it's where we're s'posed to be

有人和我說,我們正處在我們應該身處的地方
You know what? It's kinda crazy 'cause I really don't mind

但你知道嗎?這真的有點瘋狂,因為我根本不在乎
And you make it better like that

而你讓這一切都變得不一樣了

[Pre-Chorus: Justin Bieber]
Don't think we fit in at this party

我不覺得我們適合這場派對
Everyone's got so much to say, oh yeah, yeah

人們總有談論不完的話題
When we walked in, I said I'm sorry, mmm

當我們走進派對時,我卻只能和你道歉
But now I think that we should stay

但現在我覺得我們應該留下來

[Chorus: Ed Sheeran & Justin Bieber]
'Cause I don't care when I'm with my baby, yeah

寶貝啊,因為只要我你在一起,我什麼都不在乎了
All the bad things disappear

平時的煩擾都被拋到九霄雲外
Yeah, you're making me feel like maybe I am somebody

你讓我感覺自己似乎有了重要性
I can deal with the bad nights when I'm with my baby, yeah

親愛的,只要我與你在一起
Ooh, ooh, ooh, ooh, ooh, ooh (Oh yeah, yeah, yeah)
'Cause I don't care as long as you just hold me near

因為只要你拉近你我之間的距離,我什麼都不在乎了
You can take me anywhere

你可以帶我到任何地方
And you're making me feel like I'm loved by somebody

而你讓我體會到被一個人愛到底是什麼感覺
I can deal with the bad nights when I'm with my baby, yeah

親愛的,只要我與你在一起,糟糕的夜晚對我而言也不算什麼了
Ooh, ooh, ooh, ooh, ooh, ooh (No)

[Bridge: Justin Bieber & Ed Sheeran]
I don't like nobody, but it's like you're the only one here

我誰也不喜歡,因為此時此刻,你彷彿是這裡的唯一
I don't like nobody but you, baby, I don't care

我除了你之外誰也不喜歡,親愛的,我不在乎
I don't like nobody but you, I hate everyone here

我除了你之外誰也不喜歡,我討厭在場的所有人
I don't like nobody but you, baby, yeah
親愛的,我除了你之外誰也不喜歡


[Chorus: Ed Sheeran & Justin Bieber]
'Cause I don't care (Don't care)

因為我什麼也不在乎
When I'm with my baby, yeah (Oh yeah)

親愛的,當我與你在一起時
All the bad things disappear (Disappear)

所有的煩憂在此時此刻都煙消雲散
And you're making me feel like maybe I am somebody (Maybe I'm somebody)

而你讓我覺得自己或許真的很重要
I can deal with the bad nights (With the bad nights)

我可以輕易度過那些不如意的夜晚
When I'm with my baby, yeah

親愛的,只要你和我一同度過
Ooh, ooh, ooh, ooh, ooh, ooh (Oh yeah, yeah, yeah)
'Cause I don't care as long as you just hold me near (Me near)

因為只要你把我向你拉近時,我什麼都不在乎了
You can take me anywhere (Anywhere, anywhere)

你可以帶領我到任何地方
And you're making me feel like I'm loved by somebody

你讓我感受到被一個人愛是什麼樣的感覺
(I'm loved by somebody, yeah, yeah, yeah)

(被一個人深愛著)
I can deal with the bad nights

我可以應付那些不如意的夜晚
When I'm with my baby, yeah

親愛的,只要有你在我身旁陪我度過
Ooh, ooh, ooh, ooh, ooh, ooh

  

 

 

 

若有翻譯不周或其它問題,歡迎告知小編我!

 

FB粉絲專頁:

如果您喜歡我的翻譯作品或音樂分享

可以幫我的粉絲專頁按個讚喔!

 

 


歌詞&圖片來源: https://genius.com/Ed-sheeran-and-justin-bieber-i-dont-care-lyrics

 

 

 

 

arrow
arrow

    凱莫 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()