聖誕節必聽的經典名曲

已經連續20幾年都在Billboard上年年上榜了

今年更是首度擠進前10,爬到了第9名

可說是近年來最經典的聖誕歌曲之一呢!!!

 

 

原版MV:

 

Mariah CareyJustin Bieber合作的版本:

 

Fifth Harmony翻唱版本:(Camila退團了QQ)

 

小編我私心推薦的Cover:

<歌詞翻譯>

[Intro]

I don't want a lot for Christmas

我對聖誕禮物並沒要求太多
There is just one thing I need

只有一件禮物是我需要的
I don't care about the presents

我並不在乎那些
Underneath the Christmas tree

聖誕樹底下的禮物
I just want you for my own

我只希望我能擁有你
More than you could ever know

遠遠超過你所知道的
Make my wish come true

讓我的願望成真
All I want for Christmas is you

你是我唯一想要的聖誕禮物

 

[Verse 1]

I don't want a lot for Christmas

我對聖誕禮物並沒要求太多
There is just one thing I need

只有一件禮物是我需要的
I don't care about the presents

我並不在乎那些
Underneath the Christmas tree

聖誕樹底下的禮物
I don't need to hang my stocking

我不需要將我的聖誕襪
There upon the fireplace

掛在壁爐上
Santa Claus won't make me happy

聖誕老人將無法令我開心
With a toy on Christmas day

如果他在聖誕節只帶著玩具前來的話

 

[Chorus]

I just want you for my own

我只希望我能夠擁有你
More than you could ever know

遠遠超過你所知道的
Make my wish come true

使我的願望成真
All I want for Christmas is you

你是我唯一想要的聖誕禮物

 

[Verse 2]

I won't ask for much this Christmas

我並不會奢求太多聖誕禮物
I won't even wish for snow

我甚至不會希望下雪

I’m just gonna keep on waiting

我只會繼續
Underneath the mistletoe

在榭寄生下面守候著

I won't make a list and send it

我並不會寫下願望清單
To the North Pole for St. Nick

並寄給在北極的聖誕老人

I won't even stay awake

我甚至不會想要徹夜未眠
To hear those magic reindeer click

去聆聽那些神奇麋鹿的踢踏聲

 

[Chorus]

‘Cause I just want you here tonight

因為我只希望你今晚能在這裡
Holding onto me so tight

並緊緊地抱著我

What more can I do?

我還能做甚麼呢?
Oh baby, all I want for Christmas is you

噢寶貝,你是我聖誕節唯一想要的禮物

 

[Bridge]

All the lights are shining

所有的燈光都在閃爍著
So brightly everywhere

點亮了每個角落
And the sound of childrens'

而小孩子的嬉笑聲
Laughter fills the air

也瀰漫在空氣中
And everyone is singing

大家都在唱著聖誕歌曲
I hear those sleigh bells ringing

我能聽到那些雪橇的鈴鐺響著
Santa won't you bring me

聖誕老人,您能否帶來
The one I really need?

我真正想要的聖誕禮物?
Won't you please bring my baby to me?

您能否將我的寶貝帶至我身邊呢?
 

[Verse 3]

I don't want a lot for Christmas

我並沒有要求很多聖誕禮物
This is all I'm asking for

這就是我唯一想要的
I just wanna see my baby

我只希望能看到我的寶貝
Standing right outside my door

就站在我家門外

 

[Chorus]

Oh, I just want you for my own

噢,我只希望我能夠擁有你
More than you could ever know

遠超過你知道的
Make my wish come true

使我的願望成真
Oh Baby, all I want for Christmas is

噢寶貝,我唯一想要的聖誕禮物就是

You…
你…

 

arrow
arrow
    文章標籤
    Mariah Carey 聖誕歌曲
    全站熱搜

    凱莫 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()