曾經和FUN.合作好聽歌曲"We Are Young"的女歌手Janelle Monáe

在兩天前推出了好聽的動感歌曲"Make Me Feel"。

這首歌和著名的製作人兼女歌手Julia Michaels合作

如果你不知道誰是Julia Michaels

那說"Issues"和Clean Bandit的"I Miss You"就知道了吧!

這兩首好聽歌曲都是由她演唱的。

 

言歸正傳,Janelle Monáe這首歌的歌詞有點...煽情

內容就不多做介紹了,請大大們自己看吧!(羞)

這首的曲風很動感,MV則是超性感

是一首會越聽越上癮的歌!

 

這首歌非常有可能是在向Michael Jackson的"The Way You Make Me Feel"致敬

Janelle Monáe曾多次述說Michael Jackson對她生涯的影響

從這首歌的副歌也可以聽出來有點像Michael Jackson的曲風。

趕快來聽聽看吧!

 

<歌詞翻譯>

[Verse 1]
Baby, don’t make me spell it out for you

親愛的,不要讓我為你詳細說明
All of the feelings that I've got for you

關於我對你產生的感覺
Can't be explained, but I can try for you

無法闡釋,但我可以為你試試看
Yeah, baby, don't make me spell it out for you

耶,寶貝,不要讓我為你詳細說明
You keep on asking me the same questions (why?)

你不斷地問我相同的問題(為什麼?)
And second-guessing all my intentions

然後再猜測我接近你的意圖
Should know by the way I use my compression

你應該要從我貼緊你的方式中知道的
That you've got the answers to my confessions

你應該要從我對你的告白中知道的
 


[Pre-Chorus]
It's like I'm powerful with a little bit of tender

我喜歡我自己略帶溫柔的力量
An emotional, sexual bender

一種情緒化,而激情的狂歡
Mess me up, yeah, but no one does it better

玩弄著我,但沒人能夠像你玩弄地一樣棒
There's nothin' better

一切都不能再更好了
 


[Chorus]
That's just the way you make me feel

這就是你如何讓我有感覺的方式
That's just the way you make me feel

這就是你如何讓我有感覺的方式
So good, so good, so fuckin' real

如此地令人滿意,如此地真實
That's just the way you make me feel
That's just the way you make me feel

這就是你如何讓我有感覺的方式



[Verse 2]
You know I love it, so please don't stop it

你知道我有多愛這種感覺,所以別給我停下來
You got me right here in your jean pocket (right now)

你讓我將我的手放進你牛仔褲的口袋之重(就是現在)
Laying your body on a shag carpet (oh)

快把你性感的身軀躺在我的下半身上(噢)
You know I love it so please don't stop it

你知道我有多愛這種感覺,所以別給我停下來
 


[Pre-Chorus]
It's like I'm powerful with a little bit of tender

我喜歡我自己略帶溫柔的力量
An emotional, sexual bender

一種情緒化,而激情的狂歡
Mess me up, yeah, but no one does it better

玩弄著我,但沒人能夠像你玩弄地一樣棒
There's nothin' better

一切都不能再更好了

 


[Chorus]
That's just the way you make me feel

這就是你如何讓我有感覺的方式
That's just the way you make me feel

這就是你如何讓我有感覺的方式
So good, so good, so fuckin' real

如此地令人滿意,如此地真實
That's just the way you make me feel

這就是你如何讓我有感覺的方式
That's just the way you make me feel

這就是你如何讓我有感覺的方式



[Bridge]
That's just the way that I feel now, baby

這就是你讓我有感覺的方式,寶貝
Good God! I can't help it! Agh!

噢,天啊!我受不了啦!啊!
That's just the way that I feel, yeah

這就是你讓我有感覺的方式,耶
Please! I can't help it

拜託你!我禁不住了

[Pre-Chorus]
It's like I'm powerful with a little bit of tender

我喜歡我自己略帶溫柔的力量
An emotional, sexual bender

一種情緒化,而激情的狂歡
Mess me up, yeah, but no one does it better

玩弄著我,但沒人能夠像你玩弄地一樣棒
There's nothin' better

一切都不能再更好了



[Chorus - Outro]
That's just the way you make me feel

這就是你如何讓我有感覺的方式
That's just the way you make me feel

這就是你如何讓我有感覺的方式
So good, so good, so fuckin' real

如此地令人滿意,如此地真實
That's just the way you make me feel

這就是你如何讓我有感覺的方式
That's just the way you make me feel

這就是你如何讓我有感覺的方式

 

 

若有翻譯不周或其它問題,請告知小編我!

 

 

FB粉絲專頁:

如果您喜歡我的翻譯作品或音樂分享

可以幫我的粉絲專頁按個讚喔!

 


歌詞&圖片來源:https://genius.com/Janelle-monae-make-me-feel-lyrics

 

 

arrow
arrow

    凱莫 發表在 痞客邦 留言(1) 人氣()