Charlie Puth前陣子的最新單曲,和Attention一樣後勁很強的一首歌。小編我一開始聽都覺得普普,沒興趣,但在聽過幾次後都深深的中毒了。這就是Charlie Puth 的魅力!

    這首歌Charlie Puth以一個負心漢的口吻,在劈腿後又口口聲聲地和他的愛人說他愛的還是她 。這首和Attention的副歌皆很令人印象深刻,都相當的動感,搭配重低音,給人一種想跟著哼唱或跳舞的感覺。 而小編也私心希望這首歌未來在排行榜上也能有好的成績。

 

 

 

在此附上官方MV:

 

〈歌詞翻譯〉 

[Intro]
Alright 
Ooh, yeah  

[Verse 1]
I’ll admit, I was wrong, what else can I say, girl?

我承認,都是我的錯,但我還能說什麼呢?
Can’t you blame my head and not my heart?

你不能斥責我也不能傷我的心
I was drunk, I was gone, that don’t make it right, but

我喝醉了,我失去理智,讓事情發展不對勁,但
Promise there were no feelings involved, mmh

我保證我沒有動之以情

[Pre-Chorus]
She said, ”Boy, tell me honestly"

她說:「男孩,誠實地告訴我,
Was it real or just for show?”, yeah

你對我是認真的還是只是作秀?」
She said, ”Save your apologies

她說:「你不用道歉了,
Baby, I just gotta know”

親愛的,我只是想要知道。」

[Chorus]
How long has this been goin’ on?

你背著我偷吃多久了?
You’ve been creepin’ ‘round on me

你不斷地討好我
While you’re callin’ me ”baby”

在你叫我「寶貝」的時候
How long has this been goin’ on?

你到底背著我偷吃多久了?
You’ve been actin’ so shady

你最近感覺有點怪裡怪氣的
I’ve been feelin’ it lately, baby

我最近一直有感覺,親愛的

[Post-Chorus]
Ooo-oh (yeah)
Ooo-oh (encore)
Oooh-ooh-oh

[Verse 2]
I’ll admit, it’s my fault, but you gotta believe me

我承認,我犯錯了,但你必須要相信我
When I say it only happened once, mmm

那真的只有發生過一次
I try, and I try, but you’ll never see that

我試了又試,但你卻都沒發覺
You’re the only one I wanna love

你是我唯一想要愛的人

oh, yeah

[Pre-Chorus]
She said ”Boy, tell me honestly

她說:「男孩,老實地跟我說,
”Was it real or just for show?”, yeah

你對我的感情是認真的還是只是當作遊戲一場而已?」
She said, ”Save your apologies

她說:「你不用道歉了,
Baby, I just gotta know”

親愛的,我只是想要知道。」

[Chorus]
How long has this been goin’ on?

你背著我偷吃多久了?
You’ve been creepin’ ‘round on me

你一直試圖討好我
While you’re callin’ me ”baby”

又一直叫我「寶貝」
How long has this been goin’ on?

你到底偷情多久了?
You’ve been actin’ so shady

你最近有點怪怪的
I’ve been feelin’ it lately, baby

親愛的,我一直有感覺到

[Post-Chorus]
Ooo-oh (yeah)
Ooo-oh (encore)
Oooh-ooh-oh
How long has this been goin’ on, baby?

寶貝,你到底瞞著我偷吃多久了?
Ooo-oh (yeah)
Ooo-oh

you gotta go tell me now

你現在必須告訴我
Oooh-ooh-oh

[Pre-Chorus]
She said, ”Boy, tell me honestly

她說:「男孩,誠實地告訴我
Was it real or just for show?”, yeah

你對我是認真的還是只是當作遊戲一場而已?」
She said, ”Save your apologies

 她說:「你不用道歉了 ,
Baby, I just gotta know”

親愛的,我只是想知道」

[Chorus]
How long has this been goin’ on?

你到底瞞著我劈腿多久了?
And you’ been creepin’ ‘round on me

你一直想要討好我
While you’re callin’ me ”baby”

又一直叫我「寶貝」
How long has this been goin’ on?

你背著我偷吃多久了
You’ve been actin’ so shady

你一直表現得好奇怪
I’ve been feelin’ it lately, baby

親愛的,我一直感覺得到

[Post-Chorus]
(Ooo-oh, yeah)
How long has this been goin’ on?

你到底瞞著我偷吃多久了?
(Ooh, encore)
You’ve been creepin’ ‘round on me

你一直想要討好我
(Oooh-ooh-oh)
How long has it been goin’ on, baby? Oh

噢!親愛的,你到底瞞著我偷吃多久了?
(Ooo-oh)
How long has this been goin’ on?

你到底瞞著我偷吃多久了?
(Ooh, encore)
(You gotta go tell me now)

(你現在就要告訴我)
(Oooh-ooh-oh)
You’ve been actin’ so shady

你最近真的好奇怪
I’ve been feelin’ it lately, baby

親愛的,我一直都有感覺

arrow
arrow

    凱莫 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()